INWESTYCJE

Fakty powiatowe facebook Youtube

Projekty unijne

Udostępnianie rejestrów cyfrowych baz danych geodezyjnych w Powiecie Gostyńskim poprzez ich modernizację i wyposażenie w narzędzia informatyczne.

Wnioskodawca:
Powiat Gostyński

Cele i rezultaty projektu:
Celem projektu jest zwiększenie dostępności, jakości oraz stopnia wykorzystania danych przestrzennych dotyczących powiatu gostyńskiego przez przedsiębiorców i obywateli. W szczególności usunięcie barier w dostępie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obywateli i przedsiębiorców, w tym wykonawców prac geodezyjnych, komorników, rzeczoznawców majątkowych i projektantów.

Cel strategiczny zostanie osiągnięty dzięki realizacji celów szczegółowych:

  • ucyfrowienie, podniesienie jakości i uzyskanie zgodności z obowiązującymi przepisami państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  • zwiększenie dostępności, jakości oraz stopnia wykorzystania danych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego obejmującego obszar powiatu gostyńskiego przez wykonawców prac geodezyjnych, komorników, rzeczoznawców majątkowych oraz projektantów poprzez uruchomienie dedykowanych im e-usług o wysokim poziom dojrzałości.

Celami pośrednimi projektu są:

  • wkład w budowę społeczeństwa informacyjnego na poziomie regionalnym i wojewódzkim,
  • poprawa efektywności pracy administracji publicznej poprzez wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych,
  • zmniejszenie obciążeń.

Bazy danych geodezyjnych znajdujące się w powiecie gostyńskim zawierają dużą liczbę informacji, jednak w niepełnym zakresie. Informacje te są wykorzystywane przez podmioty realizujące usługi na rzecz mieszkańców powiatu. Dostęp do tych informacji jest ograniczony brakami w bazach danych oraz tradycyjnym sposobem obsługi klienta (przyjęcie przez urzędnika wniosku, odszukanie informacji, uzgodnienie treści informacji, o którą wnioskował klient, naliczenie opłaty i sprzedaż danych). Celem projektu jest informatyzacja w/w procesu udostępnienia danych. Osoba zainteresowana pozyskaniem baz danych nie jest ograniczona godzinami pracy urzędu, pozyskuje te dane będąc w swoim miejscu pracy w czasie nieograniczonym.

W wyniku realizacji projektu przez powiat, baza danych ewidencji gruntów i budynków (EGB) zostanie uzupełniona o brakujące dane i doprowadzona do zgodności z obowiązującymi przepisami, co umożliwi zasilenie baz ZSIN i SIPWW.

Realizacja projektu przyczyni się do wzrostu liczby osób korzystających z Internetu w kontaktach z administracją publiczną. Zostanie także zwiększona liczba pobrań/odtworzeni dokumentów zawierających informacje sektora publicznego.

Wartość projektu:
1 025 820,00 zł

Wkład Funduszy Europejskich:
871 947,00 zł


Rozbudowa budynku Zespołu Szkół Specjalnych w Brzeziu

Wnioskodawca:
Powiat Gostyński

Cele i rezultaty:
Głównym celem poddziałania 9.3.3 WRPO na lata 2014-2020, w ramach którego realizowany będzie projekt jest poprawa warunków edukacji ogólnokształcącej. Realizacja projektu polegającego na rozbudowie ZSS w Brzeziu poprzez dobudowę nowej części z salami lekcyjnymi oraz salą sportową przyczyni się do osiągnięcia celu głównego działania. W wyniku przeprowadzenia inwestycji rozbudowana zostanie placówka oświatowa, a zarazem utworzone zostaną nowe miejsca w szkole. Jest to istotne z uwagi na uwarunkowania demograficzne powiatu i prognozowany wzrost liczby mieszkańców w wieku szkolnym.

W ostatnich latach wzrasta liczba orzeczeń o niepełnosprawności intelektualnej i sprzężonej dzieci i młodzieży, wydawanych przez PPP w Gostyniu (2007/2008 r. - 107 orzeczeń, 2014/2015 r. - 175), co wiąże się ze wzrostem liczby uczniów ZSS w Brzeziu (2007/2008 - 101, 2015/2016 - 131 uczniów.; stąd 2007/2008 - 14 oddziałów, 2016/2017 - planowane 22 oddziały). Zwiększa się liczba uczniów z głębokim stopniem niepełnosprawności i niepełnosprawnościami sprzężonymi, co także wpływa na wzrost l. oddziałów w szkole- liczebność takiego oddziału:2-4 uczniów. Potrzebne są nowe pomieszczenia (szkoła dysponuje tylko 15 salami lekcyjnymi) oraz specjalistyczne wyposażenie i pomoce do zajęć i terapii różnorodnych i złożonych dysfunkcji (uczniami szkoły są m.in. dzieci słabosłyszące, z zaburzeniami mowy, nie mówiące, niedowidzące, z autyzmem, z mózgowym porażeniem dziecięcym, z niepełnosprawnością ruchową, ze zmniejszoną siłą mięśni-wymagające pomocy aby chodzić).

W związku z powyższym zaplanowano realizację projektu, który będzie odpowiedzią na zaistniałą sytuację i pozwoli poprawić warunki edukacji i terapii (poznawczej i ruchowej) w ZSS w Brzeziu.

Realizacja inwestycji przyczyni się do zwiększenia dostępu do edukacji na obszarach wiejskich.

Inwestycja wpłynie na wyrównanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz na poprawę jakości edukacji wśród osób niepełnosprawnych.

Rezultatami projektu są:  liczba osób korzystających ze wspartych obiektów infrastruktury edukacji ogólnej (w 2018 r. - 130 os.) oraz wskaźnik EPC na poziomie 1,63 w roku 2018.

Przedmiotowy projekt jest zgodny z celem operacyjnym 7.1. Poprawa warunków, jakości i dostępności edukacji Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do 2020 r. Inwestycja wpisuje się w założenia projektu przewodniego „Młodzież w drodze”, określonego w Strategii na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu Europa 2020.

Wartość projektu:
4 636 223,99

Wkład Funduszy Europejskich:
3 940 790,38


Lepszy świat dla uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Brzeziu

Wnioskodawca:
Powiat Gostyński

Cele i rezultaty:
Projekt odpowiada na problem - konieczność lepszego wsparcia uczniów z największymi problemami edukacyjnymi oraz niewystarczające wyposażenie dydaktyczno-terapeutyczne i kompetencje nauczycieli w stosunku do rosnących potrzeb niepełnosprawnych intelektualnie uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Brzeziu (ZSS). Problem i wynikający z niego zakres potrzebnego wsparcia określono na podstawie indywidualnej diagnozy sytuacji.  ZSS jest najmłodszą tego typu szkołą w województwie. Powstała 15 lat temu i bardzo dynamicznie się rozwija. Działalności szkoły przyświeca zasada, iż każde dziecko może pokonać bariery niepełnosprawności i odnieść sukces. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu i ciężkiej pracy, kadry pedagogicznej szkoła osiąga duże efekty w rozwijaniu talentów dzieci, wygrywając liczne konkursy. Tym samym przyczynia się do przełamywania stereotypów niepełnosprawności i przygotowuje dzieci do aktywności również na rynku pracy. Na początku działalności kształceniem objęto 16 dzieci, obecnie jest ich już 131. Na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanych przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczą w Gostyniu szacuje się, że w najbliższych latach liczba ta wzrośnie do ponad 150. Jednocześnie do szkoły trafia coraz więcej dzieci z większym stopniem niepełnosprawności intelektualnej i z niepełnosprawnością sprzężoną (m.in. upośledzenie wzroku i słuchu). Aż 41% uczniów ma drugi stopień niepełnosprawności intelektualnej (umiarkowany lub znaczny) a 11%- trzeci (głęboki). Znaczny i szybki wzrost liczby uczniów, w tym z większym stopniem upośledzenia, generuje ogromne potrzeby, na które ZSS nie jest w stanie sama odpowiedzieć. W związku z tym konieczne jest uzupełnienie dotychczasowych działań ZSS przez środki UE. Diagnoza wykazała, że najbardziej palące problemy i potrzeby dot. następujących wymiarów:

  • rozwój kompetencji kluczowych z zakresu matematyki, fizyki i j.niemieckiego (tu uczniowie mają największe trudności wynikające z ograniczeń w zakresie logicznego i abstrakcyjnego myślenia oraz czytania ze zrozumieniem, związanymi z niepełnosprawnością),
  • przełamywanie barier niepełnosprawności intelektualnej i fizycznej (np.przez biofeedback).

W obu wymiarach są potrzeby w zakresie: budowy pomieszczeń (klasopracowni, sal terapeutycznych i gimnastycznych), ich wyposażenia, rozwoju kompetencji nauczycieli, wsparcia uczniów z największymi trudnościami.

Pomieszczenia będą uwzględnione w planowanym do złożenia przez powiat gostyński wniosku o dofinansowanie projektuinfrastrukturalnego współfinansowanego z EFRR w ramach Poddział. 9.3.3 WRPO 2014+. Pozostałe problemy będą zniwelowane przez wsparcie w niniejszym projekcie. Projekty powiązane są tematycznie w ramach wspólnego celu.

W związku z powyższym, CEL PROJEKTU to: wyrównanie dostępu do edukacji i podniesienie jakości kształcenia niepełnosprawnych intelektualnie uczniów/uczennic ZSS, w okresie IX.2017- XII.2019. Zostanie osiągnięty poprzez:

  • podwyższenia kompetencji 18 nauczycieli (18K/0M) w zakresie prowadzenia zajęć z matematyki, fizyki, j.niemieckiego oraz pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • doposażenie w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i terapeutyczne dla min.60 (24K/36M) niepełnosprawnych uczniów z największymi potrzebami,

Cel projektu przyczyni się do realizacji celów szczegółowych nr 2 i 3 WRPO przez podniesienie kompetencji nauczycieli, eliminację barier dostępu do edukacji i podniesienie kompetencji dzieci o specjalnych potrzebach, co w efekcie ograniczy przedwczesne kończenie nauki szkolnej. Wyrównywanie szans edukacyjnych przeciwdziała tym samym wykluczeniu społecznemu i zwiększa szanse na zatrudnienie.

Skala działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu nie zmniejszy się w stosunku do skali działań (nakładów) prowadzonych przez ZSS w okresie 12 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie projektu (średniomiesięcznie).

Okres realizacji wynika ze zintegrowania z projektem inwestycyjnym- wyposażenie sal i zajęcia dla dzieci możliwe po zakończeniu prac infrastrukturalnych

Wartość projektu:
222 304,75 zł

Wkład Funduszy Europejskich:
211 024,75 zł

Strona powiat.gostyn.pl
korzysta z plików cookies